Unique Legion
Tauri PvE Guild

MENÜ

Trial of the  Crusaders - Northrend Beasts

1. Leírás
Gormok a Northrend Beast event első fázisában érkezik, egy hatalmas Magnataur, aki főleg vérzés alapú támadásokkal operál. Snoboldokat hív, minden harcban 5 darabot, mikor a hátáról leugrik egy, üvölt egyet:
“Spawns fire pies that have to be avoided.”
2. Képességek
• Staggering Stomp: 0,5 másodperc cast time, 15 yardos körzetben fellök mindenkit, sebez, és silencel 8 másodpercre.
o 10 fős: 9263 – 9737 sebzés
• Impale: 10 yardra hat, instant spell, 150% weapon damage azonnal, majd egy bleeding effektet rak a targetre.
o 10 fős: 3500-4500 sebzés
3. A csata
A csata folyamán Gormok egy stackelődő bleeding debuffot rak a tankra, ha 2 stack felment a másik tank áttauntolja, és így tovább. 10 fősben a 2 debuff a tankon még nem volt nagy szám, 3-4 aminél érdemes váltani.
A csatát jelentősen nehezítik a Snoboldsok, amiket Gormok dobál random emberekere a raidben. A csata folyamán 5 Snobold érkezik. A Snoboldokat le kell szedni a healerekről, mert stunolnak, illetve ha az megszűnt dazelnek. Ez a később tárgyalt tűzkörök miatt kellemetlen. A wowwiki-n látható leírás azt mondja, hogy érdemes egy blood talentes Death Knightot ráállítani a Snoboldokra, mert az öngyógyításával nagyjából ki is healeli a bekapott sebzést. A snoboldok immunisak minden CCre és a tauntra is!
Gormok ezenkívül tűzköröket rak a padlóra, amikből nagyon gyorsan ki kell mozogni, mert nagyot sebeznek. A tűzköröket random targetre nyomja, ezért a távolsági dps és a healerek szóródjanak szét a teremben, így egyszerre maximum egy ember kerülhet bajba, illetve lesz hely elmozogni.
A tankokba 13000-17000 közötti sebzést tesz, ehhez adódik hozzá még a Staggering Stomp, illetve a bleed effekt sebzése is. Úgy tűnik a törpe tankok itt nagy előnyt fognak jelenteni a Stoneformmal.



Trial of the Crusaders - Lord Jaraxxus



Lord Jaraxxus-t egy gnóm warlock idézi Azeroth földjére, mikor egy felguardot szeretne meghívni.
Jaraxxus, a Coliseum második boss fightja. Nagyon erős sebzést oszt ő is, és az addjai is, a csata folyamán nem a kiosztott dps a lényeg, hanem egy csomó részfeladat precíz végrehajtása. A main tankot érő spellek szakítása és/vagy dispellezése, kiállni a nagyot sebző területre ható cuccokból, illetve kezelni gyorsan és hatékonyan az addokat. A legnagyobb kihívás mégis a healereket éri, nagyon kell fókuszálniuk.
1.1. Idézet:
Higlord Tirion Fordring: Grand Warlock Wilfred Fizzlebang will summon forth your next challenge, stand by for his entry!
Grand Warlock Wilfred Fizzlebang: Thank you Highlord! Now challengers! I will begin the ritual of summoning! When I am done, a fearsome Doomguard will appear!
Grand Warlock Wilfred Fizzlebang: Prepare for oblivion!
Grand Warlock Wilfred Fizzlebang: Ah ha! Behold the absolute power of Wilfred Fizzlebang! You are bound to ME demon!
Lord Jaraxxus: Trifling Gnome, your arrogance will be your undoing!
Grand Warlock Wilfred Fizzlebang: But I’m in charge her-
Lord Jaraxxus kills Grand Warlock Wilfred Fizzlebang
Lord Jaraxxus: You face Jaraxxus, Eredar lord of the Burning Legion!
Higlord Tirion Fordring: Quickly Heroes! Destroy the Demon Lord before it can open a portal to it’s twisted demonic realm!
2. Képességek
• Melee: Csak a main tank kapja a síma közelharci sebzését.
o 10 fős: 7000 fizikai sebzés
• Fireball: Jeraxxus közelharci sebzése mellett rendszeresen és kiszámíthatóan egy fireballt castol a main tankra. Ez interruptolható, de ha a tank megkapja, akkoraz egyszeri iradatlan sebzésen kívül, egy dotot is szerez, ami nagyon durván tikkel.
o 10fős: 25000 fire sebzés + 8000 fire sebzés minden tikkre a dottól 5 másodpercig
• Fel Lightning: chain lightning típusú spell 3 playerre hat
• Incinerate Flesh: Ez egy debuff amit random player kap. A varázslat egy bizonyos mértékig immunissá teszi a targetet a healre. Ezt úgy lehet eltűntetni róla, ha lehealeled. Tehát érthetőbben: egy heal immunis pajzs, amit gyógyítással szedsz le az alanyról.
• Legion Flame: Random player kapja, tűzsebzés, és lángtócsába folyik a player lába alá, ki kell healeni és mozogni vele, hogy a tócsa ne sebezzen pluszban. A tócsák mindenhol megmaradnak -> Legion Fire!
2.1. Add - Mistress of Pain:
Demonic Gaten keresztül érkezik, az offtank helyből vegye fel. Nagyokat üt, és hajlamos kinézni valakit random a raidből és rövid időre kivonja a forgalomból. Ha nem healelik ki, akkor véglegesen. Épp ezért mielöbb le kell ölni, amint kijön a dps helyből rá kell, hogy fókuszáljon!
2.2. Add - Infernal (vulkánból)
Az infernalok a terem random pontján kinövő vulkánból érkeznek. 3-5 infernal érkezik egyszerre, az offtanknak fel kell szednie őket.
Az Infernalok néha kicsi zöld bombává változnak és egy random játékosra chargeolnak. Megállnak mellette és AoE sebzést tolnak. Ki kell állni belőle.
Az infernalok idegesítő lények, minél hamarabb ki kell nyírni őket, minden dps csak erre koncentráljon ha megjelennek.
3. A csata
A fight jelentős mennyiségű healt igényel, a tankspot szerkesztői 5 heal, 1 main tank, 1 offtank, 3 dps felállást javasolnak! Más videókon 3 healer, 2 tank 5 dps felállást láttam.
Nagyon sok fire damage röpköd mindenféle, ezért a paldinok fire aurája, vagy a shamanok fire toteme nagyon hasznos itt.
3.1. A pozicionálás
A Main Tank a szoba közepén tartja Jaraxxust, a raid többi tagja pedig álljon körbe, egymástól minimum 10 yard távra.
3.2. A csata menete
A main tank felveszi a bosst, a többiek szépen beállnak egyenletesen köré. Nekilátnak ölni a dögöt. A boss fireballját szakítani kell. Ha nem sikerül megszakítani, akkor ki kell healelni a tankot és rohadt gyorsan leszedni róla a debuffot. Mivel irtózatos sebzés van (25k feletti plussz a dot) ezért ez embert próbáló feladat.
Megjön az első add, a Misstres of Pain. Az offtank felszedi, minden dps rámozdul, ha valakit kinéz magának azt veszettül gyógyítani kell, közben nem feledkezve meg a main tankról és a spell szakításról sem!
Ha meghalt az add vissza a bossra.
Jönnek az infernalok. Az offtank felszedi őket, és zerg rájuk. Ha valakire kimennek, akkor az kiáll az aoeből és megvárja, hogy az offtank felszedje. Közben heal ezrrel.
Ha valaki megkapja a heal elnyelő varázslatot azt szénné kell healelni, míg életben kell tartani a main tankot és a raidet.
Az add fázisok ismétlik magukat, míg meg nem hal a boss.Trial of the Crusader


Trial of the Crusaders - Faction Champions


Crusaders’ Coliseum harmadik próbája. Nem túl könnyű harc, ezért az alábbiakat kell szem előtt tartani:
Ebben a csatában nincs AGRO, ez PVP harc majdnem teljesen.
A raidvezető elmondja a nuke sorrendet, aztán jól beledumálunk, és másképp nyomjuk le
a lényeg, hogy mindenki tartsa magát a megbeszélt feladathoz amenyire csak tudja.
sok mulik a cc-ken, és interuptokon. Valamint massziív heal kel, mert lezergelik egy egy raidtagunkat.
Tankspott tanácsok:
(1) Burn the Healer. (öljük meg a healert)
(2) Set up a CC chain on dangerous DPS. (a veszélyes dps-eket – rugo – CC-zük)
(3) Snare melee. (kötözzük le a melle -ket, frost nova, fear, hasonlók)
(4) Focus fire. (focus DPS) 


Trial of the Crusaders - The Twin Val’kyr


A Twin Val’kyr (Val’kyr ikrek), a Trial of the Crusader negyedik kihívását jelentik. A két szárnyas közös életerővel rendelkezik, mint AQ-ban a Twin Emperors.
02. Képességek
02.01 Edyis Darkbane
• Twin Spike: 100% fegyver sebzést okoz és egy debuffot hagy maga után, ami 20%-kal megemeli a célpont által elszenvedett sebzések mértéket. A debuff 10 alkalommal halmozódhat a célponton (stackel), 15 másodperc hatóideje van.
• Shield of Darkness: Egy pajzsot tesz a varázslóra, ami meghatározott mennyiségű sebzést nyel el és védi a spell megszkítástól is. A képességet közvetlen a Twin’s Pact használata előtt süti el.
o 10 fős: 175000 sebzés elnyelés
o 25 fős: 700000 sebzés elnyelés
• Twins Pact: 15 másodperc varázslási idejű spell, amit közvetlenül a Shield of Darkness használata után kezd el. A varázslat gyógyítja az ikreket az életerejük 20%-val. A varázslat megszakítható, ha a időben leütjük a Shield of Darknesst.
• Dark Vortex: Chaneles varázslat, 8 másodpercig tart castolni és mindig a Light lénnyé vált játékosokat célozza.
o 10 fős: 5850-6150 Dark sebzés
o 25 fős: 9263-9736 Dark sebzés
02.02 Fjola Lightbane
• Twin Spike: 100% fegyver sebzést okoz és egy debuffot hagy maga után, ami 20%-kal megemeli a célpont által elszenvedett sebzések mértéket. A debuff 10 alkalommal halmozódhat a célponton (stackel), 15 másodperc hatóideje van.
• Shield of Lights: Egy pajzsot tesz a varázslóra, ami meghatározott mennyiségű sebzést nyel el és védi a spell megszkítástól is. A képességet közvetlen a Twin’s Pact használata előtt süti el.
o 10 fős: 175000 sebzés elnyelés
o 25 fős: 700000 sebzés elnyelés
• Twins Pact: 15 másodperc varázslási idejű spell, amit közvetlenül a Shield of Lights használata után kezd el. A varázslat gyógyítja az ikreket az életerejük 20%-val. A varázslat megszakítható, ha a időben leütjük a Shield of Lightsot.
• Light Vortex: Chaneles varázslat, 8 másodpercig tart castolni és mindig a Dark lénnyé vált játékosokat célozza.
o 10 fős: 5850-6150 Dark sebzés
o 25 fős: 9263-9736 Dark sebzés
03. A csata
Az ikrek nem fognak támadni, ha besétálsz a terembe, sőt, még akkor se ha kiválasztod, hogy melyik portálhoz kötöd magadat.
A csapat álljon fel félkörben a teremben, és két egyforma tank-dps-damage groupot alkosson. A két – ilyen módon kialakított csapat – kösse magát egy egy portálhoz, így kialakítva egy Dark (shadow damage) és egy Light (Fire damage) csapatot. Ha megkapták a debuffokat (Dark és Light Essence) kezdődhet a móka.
A Light debuffos csapat a Dark Val’kyrt, Darkbanet támadja, míg a Dark-os csapat (haha) Lightbanet. A debuff az ellenkező típusú bosson sebzés növekedést ad.
A tankoknak el kell különíteni egymástól a két csirkét és a portáljuk közelében kell tartaniuk őket.
A csata egyáltalán nem bonyolult, csak oda kell figyelni, hogy időben reagálj a két szárnyas képességeire. Ahogy elkezdődik a harc a terem különböző részein Orbok manifesztálódnak, amik ide-oda mozognak. Ha valaki hozzájuk ér, felrobbanak:
Két féle orb van, milyen meglepő: Dark és Light. Ha egy Orb felrobban, akkor a körülötte tartozkódók ha azonos debuffal rendelkeztek, mint az orb speed és damage buffot kapnak, míg az ellentétes fázisúak 7000 sebzést.
Ha egy boss ér egy orbhoz, ami vele azonos fázisú, akkor ő is megkapja a pozitív hatást.
Az ikercsirkéknek két fő képességük van, a Twin Pact és a Vortexx. Az életerejük azonos, ilyen szempontból egy targetnek számítanak.
A Twin Pact a heal spelljük, amit helyből azután kezd valamelyik használni miután bebubizta magát. A spell szakítható, de a bubi miatt nem férsz az ikerhez, így azzal kell kezdeni, hogy le kell ütni a dögről a bubit. Ezt egy módon tudja a raid megoldani: mindenki a varázslóval ellentétes portálra kattint, így szert tesz a varázslót extrán sebző debuffra. A heal varázslási ideje 15 másodperc, tehát ezen az időn belül fázist kell cserélni, lenyomni a bubit, és valami szakításra képes embernek el kell némítania a szárnyast. Ha nem jön össze, akkor az Ikrek életereje (ami közös, ugye) 20%-kal gyógyul.
A másik spell amire oda kell figyelni, a Vortexx. A Vortexx azokat sebzi akik ellenkező fázisban vannak, mint az azt éppen varázsló Iker. Ezeknek az embereknek amíg gyúrja a varázslatot (8 másodperc) fázist kell váltaniuk. Ha ez nem jön össze a varázslat sebzi a játékost és 30000 sebzést szenved el.
A csata tehát az ikrek figyeléséről szól, és a debuffunk cseréjéről amikor ép valami csúnyát akarnak csinálni velünk. Az egész csata folyamára érvényes, hogy miután nincs már szükség arra, hogy váltsál magadon debuffot mindig és automatikusan térj vissza ahhoz, amit az elején rád osztottak.
A csata körülbelül 4-6 perc hosszúságú. 


Trial of he Crusaders - Anub’Arak

01. Leírás
A bossról pontos leírás még nincsen, a neten fellelhető információkból ollóztam össze a taktikát.
02. Képességek
02.01 Fázis 1
• Penetrating Cold: 3 emberre hat, frost sebző debuffot kapnak 18 másodpercre, 3 másodpercenként tikkel.
o 10 fős: 3500 frost sebzés 3 másodpercenként
o 25 fős: 6000 frost sebzés 3 másodpercenként
• Submerge: 2,5 másodperces varázslási idő, a boss a föld alá bújik
• Freezing Lash: 25% frost sebzés a célpontnak és 3 másodpercre jégkockába fagy
02.02 Fázis 2
• Pursued by Anub’Arak: a boss kinézett célpontnak, téged követ, hogy használhassa rajtad az Impalet
• Pursuing Spikes: Anub’Arak csápja végigszántja a földet, hogy elérje a megjelölt embert. Mindenki aki 4 yardnál közelebb van a csáphoz 2800-3100 közti sebzést szenved el és a csáp még el is löki.
• Impale: Ha a fennt említett csáp eléri a kinézett célszemélyt a boss használja ezta képességét. Felnyársalja és feldobja a levegőbe.
o 17600-19800 közti egyszeri sebzés + 50% zuhanás
• Summon Scarab: Egy Swarm scarabot hív a föld alól. Nem elite.
02.03 Fázis 3
• Leeching Swarm: 10% sebzés mindenkin másodpercenként (heroic módban 20%), ami healeli a bosst.
03. A csata
A harc 3 fázisból áll.A Permafrost az egyik legfontosabb tényező, amire az első két fázis során figyelni kell. Ez kék foltként jelentkezik a földön, és a felülről hulló jékgolyókból keletkezik. Egy távolsági dps feladata, hogy ezeket folyamatosan figyelje és ölje meg, hogy a földre kerüljenek. A golyóknak nincs sok életük, pár lövés elég nekik.
A Permafrost mindenkire hat a csata folyamán aki rajta áll. Gyakorlatilag egy erős jégréteg, ami megakadályozza Crypt Fiendek számára, hogy a föld alá süllyedjenek, és a játékosokat 80%-kal lassítja a mozgásukban, de ez nem igazán zavaró.
Anub’Arakot a raidtől elforgatva kell tankolni, mert maga elé jelentős damaget rak kúp formájú jéglehellet és cleave formájában.
Az első két fázis egymást követi, míg a boss életereje el nem éri a 30%-ot és ezzel átlépünk a harmadikba. Az első fázisban tudjuk sebezni a bosst, tehát ott ez legyen a prioritás. a közelharci dps ne is foglalkozzon mással, és ha úgy érezzük, hogy az offtank megengedi felszereltségében akkor az addokkal ne is törődjön senki, majd lesz rájuk idő a második fázisban. Figyeljünk oda, hogy a bossnak 10 perces enrage timere van, ebbe bele kell férni. Gyakorlatilag ez maximálisan 4 elbújást enged meg, de akkor nagyon necces lehet az idő. (Minden föld alá bújás 1 percig tart és másfél percenként következik be.)
03.01 A felszínen
Anub’Arak a felszínen van. A raid beáll a poziciójába, a main tank felveszi a bosst. Hamarosan 2 add érkezik, akiket a két offtank vesz fel (25 fős verzióban 2 offtank kell). Ezek a bogárkák (Crypt Fiend) nem ütnek nagyot, de egy Expose Armor debuffot pakolhatnak 10 alkalommal halmozódva az offtankra, ami hosszú távon nagy fizikai sebzés növekedést okozhat. A fázis folyamán 4 darab ilyen add érkezik, mindkét tank két-két darabot fogjon. A távolsági dps ha mindkét add megjelent – és be van tankolva – zergelje le őket. A közleharci dps üsse a bosst.
A Crypt Fiendeket a Permafroston állva kell tankolni, hogy ne tudjanak elbújni.
03.02 Anub’Arak a föld alatt
Másfél perccel a csata kezdete után Anub’Arak bebújik a föld alá. Ilyenkor a föld alól üt ki véletlenszerűen a játékosokra. Tüskéket bök kia föld alól, ezzel feldobva és sebezve a célpontot. Elég magasra repül akit elér, jelentős zuhanási sebzést is elszenved (a tüske és a zuhanás együtt közel 30 ezer sebzést jelent) A megoldást újra a Permafrost jelenti, ha rajta állunk, akkor a tüske beleragad a fagyrétegbe és Anub’Araknak más célpont után kell néznie. Mikor a fagyréteg megállítja a tüskét az el is pusztítja az effektet, tehát nagyon fontos, hogy a fagygömböket buzgón öljük, hogy mindig elég jég legyen alattunk.
Amíg Anub’Arak a föld alól piszkál minket új addok érkeznek. ezek hasonlóan az eddigiekhez kevés életerővel rendelkeznek, nem is ütnek nagyot, de egy debuffot pakolnak a raidre, így mihamarabb le kell őket ölni.
Körülbelül 1 perc után Anub’Arak elunja magát a föld alatt és újra előjön. Mindenki jegyezze meg, hogy merre volt a boss és rendeződjön az egyes fázis állapotába, mert amint előbukkan helyből nyomja a jéglehelletét. Ezt csak a tanknak szabad megkapnia.
A PTR-en még lehetséges volt megakadályozni, hogy Anub’Arak ebújon, ezzel elindítva a második fázist, ha egy nagy adag Permafrostra húztuk, de ez a live realmeken már nem működik.
03.03 30% életerő alatt
Ha Anub’Arak életereje eléri a 30%-ot többé nem bújik a föld alá és nem jön több add se. A maradék addokat – de ha lehet kerüljük el, hogy legyenek – meg kell ölni a fázis elején.
A boss aktiválja a Leeching Swarm képességét, ami sebzi a raidet, mindenkit,másodpercenként 10% életerő vesztést okozva. A boss az életerővesztést a saját gyógyítására használja, minimum 250-et kap minden ember sebzéséből.
Ez a rész egy dps-heal verseny a túlélésért. A main tankot 50% életerő felett kell tartani, a raidet pedig masszív aoe heallel életben. A bosst azelött ekll leölni mielött ab healerek kifogynak a manából. Minden trinket, heroism/bloodlust ilyenkor menjen el. Minden ami damaget tud növelni szükséges, hogy a boss meghaljon.


Onyxia


Onyxia Deathwing – a Fekete Sárkányok vezetőjének – lánya. A múlt homályába vész, hogy Onyxia mikor költözött Dragonmurk barlangjába. Itt keltek ki a tojásaikból a követői (gyermekei?), akik elárasztották a barlang környékét, létrehozva Wyrmborgot a Theramore melletti mocsárvilágban.
Deathwing menekülése után gyermekei igyekeztek a megfogyatkozott fekete sárkányokat újra összeszervezni. Idősebb gyermeke, Nefarian, a Blackrock hegybe ütötte fel a tanyáját, itt leigázva a Rend Blackhand által vezetett eredeti horda maradékát (Blackrock Klán).
Nefarian leglojálisabb segítője, a húga maradt, Onyxia. A Sárkányhölgy, hasonlóan apjához mestere volt az ármányos politikának. Ember formában tevékenykedett szerte a világban, mint Lady Katrana Prestor. Már Deathwing is a Prestor nevet használta, ha ember formában járta Azerothot. (Bővebb történet, leírás Onyxiáról a Lore szekcióban.)
02. Képességek
Alapvetően nem változtak a képességei az eredeti Onyxia óta, az az apró különbség adódik, hogy a boss tauntolható és fire varázslatokkal is sebezhető. A második fázisban Onyxian Lair Guardok jönnek, illetve ugyanitt a melee dps nem éri el Onyxiát.
02.01 Képességek az első fázisban:
• Flame Breath: Két másodperces castolás után, 45 yardon belül, kúp alakban a boss előtt fire alapú sebzés.
o 10 fős: 20000 fire sebzés (ha nincs resist)
o 25 fős:
• Cleave: Elég sűrűn használt képesség, 100%-os fizikai sebzés a boss előtt
o 10 fős: 12-15000 fizikai sebzés
o 25 fős:
• Wing Buffet: Megüti a karaktert a szárnyával, hátralökve őt, csak a boss előtt hat, 20 yard távolságra.
• Tail Sweep: A háta mögött, és a farka közelében álló karaktereket üti meg fizikai sebzéssel, hátralökve őket, legtöbbször tojások közé (ahol whelpek kelnek ki automatikusan, és azok bizony ledarálják a szerencsétlenül jártat).
02.02 Képességek a második fázisban:
• Fireball: Véletlenszerű célpontot választ ki a raidből, és két másodperces varázslási idő után tűzgolyót küld a rá, a célpont körül 10 yard távolságban a tűzgolyó aoe sebzést is okoz.
o 10 fős: kb 5000 fire alapú sebzés
o 25 fős:
• Breath: hat másodperces castolás után tüzet fúj egy vonalban maga elé, amely a vonal közepétől a széle felé egyre ritkább sűrűséggel talál el valakit, kúp alakban, tűz alapú sebzést okozva. Ez a sebzés a terület közepétől való távolságon alapul, aki a terület közepén áll, arra sok találat jut, ez általában halálos.
o 10 fős: 5000 fire alapú sebzés/ találat
o 25 fős:
• Spawn Onyxian Whelps: A második fázis kezdete utáni második másodpercben először, illetve azután minden 90 másodpercben 40 Onyxian Whelpet idéz a boss két 20as pakkban a fight helyéből nyíló két barlangból.
o 10 fős: Minden Whelp 60000 élettel rendelkezik, és 500 fizikai sebzésre képes plate-be.
o 25 fős:
• Spawn Onyxian Lair Guard: Minden 30 másodpercben a második fázisban Onyxia egy elit addot hív, amelyeknek van egy „Ignite weapon” képessége, fire sebzéssel és 5 yardos aoe-vel erősítve a fizikai sebzésüket. Ezen felül van egy „Blast Nova” nevű képességük, amely 10 yardos távolságban az Add körül fire sebzést okoz mindenkinek.
o 10 fős: 190000 életerő, 25000 bónusz fire sebzés – Ignite weapon, és 25000 fire sebzés – Blast Nova.
o 25 fős:
02.03 Képességek a harmadik fázisban:
Ha Onyxia eléri a 40%-ot, akkor ismét landol, megtartva minden első fázisbeli képességeit, illetve a következőkkel gazdagodva:
• Bellowing Roar: másfél másodperces castolás után 100yardos távolságban AOE fear (félelem), három másodpercig hat.
• Eruption: A „Bellowing Roar” hatása alatt a földön található résekből láva tör elő, fire sebzést okozva minden karakternek, aki valamelyik rés fölé kerül.
o 10 fős: 5000 fire alapú sebzés
o 25 fős:
• Spawn Onyxian Whelps: Továbbra is Whelpeket hív (lásd a leírást a 02.02 részben), de kis számban teszi ugyanazt.
03 A Csata
Az Onyxia harc nem sokat változott a vanilla WoW-ban megszokottaktól, a következőkre kell figyelni:
03.01 A raid ideális összeállítása:
Figyelni kell arra, hogy mind 10 fős, illetve 25 fős verzióban legyen sámán a csapatban, és a harmadik fázis kezdete előtt tegyen le tremor totemet, illetve ha az lejárt, frissítse. A raidben, tíz fős verzióban elég AOE tank (paladin vagy DK, de legyen inkább két tank). 25 fős verzióban lehet 1 AOE tank, mint ST, aki csak a második fáziban tankolja az addokat, illetve egy main tank (warrior). A fight jellege inkább ranged dps-t igényel a második fázis miatt.
Egy kiegészítés hadd tegyek, saját tapasztalatból: 25 fős raidre három tank mindenképpen kell, akárki akármit is mond, még ha megcsinálható is 2 tankkal; egy tankolja az egyik oldalon a kis sárkányfiókákat, egy a másik oldalon, és a harmadik elöl az elite addokat; a meleek nyugodtan gyilkolják az onyxian lair guardokat (elite addok), mert ha jön a “Blast Nova”, a castolás alatt ki lehet futni a hatótávolságból – a tank is. Ezen felül két-két jó aoe-ző dps kell a két oldalra a kis sárkányokhoz, semmi több.
03.02 Maga a Boss-Harc
Az első fázisban a melee dps kerülje el Onyxia farkát, különben néhány melee dps a tojások között landol, Onyxian Whelpek kikelését okozva. Pont ezért lehetőleg Onyxia egyik oldala mellett sorakozzon fel a raid. Az első fázis egyszerű tank-dps, semmi egyebet nem követel. Hogy a tank kevesebb tűz sebzést kapjon, érdemes letenni egy fire resist totemet vagy valamelyik paladin – ha van – kapcsolja be a fire resist aurát, de nem igényel semmilyen fire resist páncélt!
A tank pozícionálja a Bosst úgy, hogy háttal legyen valamelyik falnak, de messze legyen a tojásokat tartalmazó barlang-bejáratoktól.
Egy kis megjegyzés, saját tapasztalatból: A main tanknak úgy érdemes pozícionálnia a bosst, hogy a terem bejáratától átellenben, a kiinduló helyzetben, alvó Onyxiának háta mögé mozgassa a bosst, így a harmadik fázisban kicsi az esély arra, hogy addot kap, illetve könnyebb a raidet is elhelyezni. Nagyon-nagyon-nagyon fontos, hogy senki a main tankon kívül ne kerüljön véletlenül se Onyxia elé és a farka mögé!
A második fázis kezdetekor Onyxia kapásból Whelpeket hív, ezeknek a nagy részét szedje össze a tank, és a dps azonnal darálja le, AOE-vel. Ezután a ranged-DPS kezdje el sebezni Onyxiát, aki folyamatosan változtatja a helyét a teremben. Onyxia tűzgolyójával nem kell foglalkozni (egy egyszerű HOT-tal healelhető), ellenben a Breath-tel, amelyre maga a WoW is figyelmezteti a játékosokat „Onyxia takes in a deep breath” – kiírással minden játékosnak el kell futnia a boss elől valamelyik fal irányába. Nagyon fontos, hogy senki ne maradjon a boss előtt, mert meghal!
Amikor Onyxia a Lair Guardot idézi, egy tank vegye fel, a ranged dps pedig azonnal fókuszáljon rá, és darálja le. Figyelni kell arra, hogy melee dps véletlenül se legyen a közelében a „Blast Nova” miatt.
Egy kis megjegyzés saját tapasztalatból: Amikor Onyxia eléri a 42%-ot, akkor minden dps szedje le az összes addot, majd a sámán(ok) tegyék le a tremor totemet, és csak ezután szedje le a raid 40%-ra a bosst.
A harmadik fázis kezdetekor, azaz amikor Onyxia eléri a 40%-ot, leszáll, ilyenkor azonnal „Bellowing Roar”-t castol, tehát kicsivel a harmadik fázis előtt egy sámán – ha van a raidben tegyen le azonnal tremor totemet, ha csak priest van, akkor egy fearwardot tegyen a tankra, de 41%-os életerő körül, mert tényleg azonnal jön a fear. A fear után a tank azonnal pozícionálja be a Bosst oda, ahol az első fázisban volt.
Továbbá a harmadik fázisban néha whelpek jönnek, amiket azonnal AOE-val kell kezelni, figyelve a Onyxia farkára.
Egy kis megjegyzés, saját tapasztalatból: Amikor Onyxia leszáll, a main tank azonnal tauntolja – a raidnek kötelező a main tank addjait először levernie 42%-nál (lásd előbbi megjegyzést), és pozícionálja a bosst oda, ahova az első fázisban. Nagyon-nagyon-nagyon fontos, hogy senki a main tankon kívül ne kerüljön véletlenül se Onyxia elé és a farka mögé!



























Új réteg...
Új réteg...

Hírek

  • Ujjáalakulunk!
    2011-10-19 11:53:39

    2011.10.09. létrejött az Unique Legion hivatalos klánoldala!Jelenleg ujjáépülünk,TGF-et tartunk!Szeretettel várunk minden kedves jelentkezöt! :)

Szavazás

Szimpatikus neked az Unique Legion honlapja?
Még gondolkodom...
Nem.
Igen.
Asztali nézet